Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu mede.sk
1. Základné ustanovenia
Uvedené všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) sú platné pre internetový obchod mede.sk. VOP upravujú vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim. Nákup v internetovom obchode môžu uskutočňovať fyzické a právnické osoby za predpokladu, že sa budú riadiť uvedenými VOP.
Upresnenie pojmov
Obchodník: Karol Mészáros - MEDE, Malý Lég 167, 930 37 Lehnice, Slovakia, IČO: 36895202, DIČ: 1040898760, IČ DPH: SK1040898760, zapísaný v živnostenskom registri okresného úradu Dunajská Streda pod číslom: 201 - 12634
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj: Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, odbor výkonu dohľadu, info@soi.sk, 033/321 25 27, 033/321 25 21
Kupujúci: Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá uskutočnila nákup v internetovom obchode mede.sk (ďalej len e-shop). Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s VOP a súhlasí s nimi. Potvrdením a odoslaním objednávky kupujúci vstupuje do obchodného vzťahu s obchodníkom.
Tovar a ceny: Pod tovarom sa rozumejú produkty nachádzajúce sa v e-shope. Ceny v e-shope sú maloobchodné, uvedené v EUR vrátane DPH.
Tieto Obchodné podmienky sú vypracované v súlade so všeobecne platnými a záväznými právnymi predpismi, najmä
- zákon č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákon č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákon č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchodne a o zmene a doplnení zákona č.128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
- zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
2. Kúpna zmluva
Prijatá objednávka od kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Potvrdením prijatia objednávky od obchodníka vzniká zmluvný vzťah. Dodaním objednaného tovaru zaniká zmluvný vzťah.
3. Objednávka – objednanie tovaru
Kupujúci si môže objednať akýkoľvek tovar uvedený v e-shope. K cene tovaru obchodník pripočíta poštovné a balné. Tovar obchodník zasiela kuriérskou spoločnosťou DPD alebo paletové zásielky kuriérom Geis alebo Toptrans. Výška poštovného a balného je uvedená na konci zoznamu objednaného tovaru v koši. Výška poštovného a balného záleží od skutočnej hmotnosti zásielky, od objemu zásielky, počtu balíkov a vzdialenosti miesta doručenia. Objem balíka nesmie prekročiť isté hranice, preto objemnejší tovar, ako plastové obaly na med musíme baliť do viacerých balíkov. (Príklad: iba 200ks plastových obalov na 1kg medu môže ísť do jedného balíka.) Cenu dopravy za paletové zásielky konzultuje obchodník v každom prípade so zákazníkom (napr. medomet, sklenené poháre, krmivo). V prípade, že tovar nie je na sklade, alebo je z neho menej na sklade, ako je objednané množstvo, obchodník na túto skutočnosť upozorní kupujúceho. Tovar sa objednáva vyplnením požadovaných údajov, následným potvrdením a odoslaním objednávky. Potvrdením a odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov. Kupujúci obdrží tovar za cenu platnú v čase objednania. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci e-mailom potvrdenie objednávky. Naši pracovníci môžu kupujúceho kedykoľvek kontaktovať dodatočne telefonicky alebo emailom za účelom overenia objednávky prípadne doplnenia informácií. Kupujúci sa potvrdením a odoslaním objednávky zaväzuje zaplatiť za objednaný a dodaný tovar kúpnu cenu vrátane prepravných a baliacich nákladov podľa platných obchodných podmienok.
4. Platobné podmienky
Kupujúci môže za objednané produkty zaplatiť
- hotovosťou alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí,
- online prostredníctvom platobnej brány
- hotovosťou alebo platobnou kartou pri prevzatí od kuriéra (dobierka).
5. Dodacie podmienky
99% tovaru uvedeného v e-shope máme skladom a zasielame do 1-2 pracovných dní. Tovar, z ktorého máme na sklade menej, alebo je práve vypredaný, má uvedenú poznámku: Dodanie do 7-10 dní.
Prosím venujte pozornosť aj ostatným poznámkam v e-shope, ako:
- Iba osobný odber - tovar takto označený nezasielame, možný je iba osobný odber na predajni.
- Zasielané samostatne - tovar takto označený zasielame v samostatnom balíku, kvôli charakteru tovaru sa nedá k nemu pribaliť iný tovar.
Kupujúcemu bude tovar zaslaný uvedeným spôsobom:
- Kuriérom DPD - balíky do 31,5kg (dodacia doba 1-2 pracovné dni od prijatia objednávky)
- Kuriérom Geis alebo Toprans - paletové zásielky (napr. medomet, sklenené poháre, krmivo)
- Osobný odber - dohodnutý telefonicky alebo e-mailom v niektorom z našich obchodov: Lehnice alebo Svätý Peter
V prípade, že objednaný tovar nie je na sklade, bude termín dodania konzultovaný s kupujúcim.
6. Zrušenie objednávky
Kupujúci môže objednávku stornovať do 12 hodín od objednania a to prostredníctvom e-mailu na adrese: obchod@mede.sk. Takúto objednávku považujeme za zrušenú. V e-maili je potrebné uviesť Vaše meno a číslo objednávky.
7. Vrátenie tovaru
Kupujúci má právo na vrátenie tovaru do 14 dní od jeho prevzatia bez udania dôvodu podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Kupujúci je povinný vrátiť tovar (schopný ďalšieho predaja) obchodníkovi v pôvodnom obale, nepoškodený, kompletný vrátane príslušenstva spolu s originálnym dokladom o kúpe tovaru, záručného listu, návodu atď. Tovar neposielajte na dobierku - nebude prevzatý! Obchodník je povinný tovar prevziať (nie dobierku) a bez zbytočných odkladov vrátiť kúpnu cenu tovaru kupujúcemu (najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy). Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu tieto platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (napr. medomet vyrobený na mieru, strihaný tovar, ktorý sa predáva v metráži - napr. pletivá, knôty do sviečok,...).
8. Reklamácia, záručná doba
Kupujúci je povinný skontrolovať si zásielku a uplatniť prípadnú reklamáciu na nekompletnosť zásielky do 2 dní od jej prevzatia. V tejto lehote je nutné elektronicky zaslať reklamáciu obchodníkovi. Pokiaľ je obal doručovanej zásielky zjavne poškodený, Kupujúci je povinný toto poškodenie hlásiť u doručujúceho kuriéra a musí byť ihneď spísaný Zápis o škode s kuriérom. Kupujúci má právo prevzatie zjavne poškodenej zásielky odmietnuť.
Pre uplatnenie reklamácie tovaru v záručnej dobe je potrebné zaslať obchodníkovi reklamovaný tovar spolu s kópiou faktúry a reklamačným listom voľne formulovaným, v ktorom kupujúci uvedie popis závady. Obchodník je povinný vyriešiť reklamáciu do 30 dní od obdržania tovaru od kupujúceho.
Reklamácie sa uplatňujú v sídle obchodníka.
Zákonom stanovená záručná doba je 2 roky. V rámci tejto lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Z.z. §619-627. Doklad o kúpe je zároveň záručným listom. Záručná doba zaniká uplynutím 2 ročnej zákonom stanovenej lehoty, poškodením spôsobeným nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, použitím na iný účel než k akému je výrobok určený, poškodený prevádzkou v nevhodných podmienkach, neoprávneným zásahom do výrobku.
9. Alternatívne riešenie sporov
Kupujúci v postavení spotrebiteľa má právo sa obrátiť so žiadosťou o nápravu na Obchodníka prostredníctvom elektronickej komunikácie na email obchod@mede.sk v prípade, ak sa domnieva, že jeho reklamácia nebola vybavená riadnym spôsobom, nie je s reklamáciou spokojný alebo boli porušené jeho práva. Ak Obchodník sťažnosť zamietne alebo na sťažnosť neodpovie v lehote do 30 dní, od kedy mu bola sťažnosť doručená, Kupujúci spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, a to podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len „Zákon o ARSS“).
Postup Kupujúceho spotrebiteľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami Zákona o ARSS.
Kupujúci spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu,
ktorým je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia https://www.soi.sk, ars@soi.sk alebo iná osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Alternatívne riešenie sporov sa týka iba Zmlúv uzatvorených na diaľku.
Rozhodným právom v prípade vzniku sporu medzi Obchodníkom a Kupujúcim je právo Slovenskej republiky a prípadné spory budú rozhodovať a prejednávať súdy Slovenskej republiky.
10. Ochrana osobných údajov
Obchodník je povinný podľa zákona č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov a v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR“) spracovať a uchovať údaje v databáze firmy a chrániť ich pred zneužitím. Podmienky spracúvania osobných údajov sú zverejnené na stránke obchodníka.
11. Záverečné ustanovenia
Tieto VOP sú platné od 1.1.2025. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.
Na vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Na stiahnutie
ZÁKON 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)